#1 2007-12-29 18:53:46

Nadin

Mistrz

Zarejestrowany: 2007-12-28
Posty: 53
Poziom: 100
WWW

Gothic 2

Wstęp
II kwartał 2003 roku jest niewątpliwie pamiętną datą dla wszystkich fanów gier RPG. W owym roku powstała kontynuacja przebojowej gry Gothic, zatytułowana jakże prostą nazwą: Gothic 2. Twórcy gry nie tylko stworzyli sequela bardzo dobrego RPG ale również poprawili większość błędów z poprzedniczki. Całą akcję umieszczono w świecie o którym słyszeliśmy wzmianki w jedynce oraz nieco zmienionej Górniczej Dolinie, która rzuci światło na wydarzenia jakie miały miejsce po pokonaniu śniącego i destrukcji magicznej bariery.

Fabuła
Akcja Gothic 2 zaczyna się kilka tygodni po zniszczeniu złego demona Śniącego i uwolnieniu wielkiej rzeszy ludności spod płaszcza bariery. Na początku oglądamy krótki filmik, w którym to- poznany w jedynce Xardas przedstawia nam wydarzenia w świątyni śniącego, tuż po tym gdy odesłaliśmy go do świata Beliara. Nekromanta informuje o skutkach jakie przyniosły nasze czyny. Mianowicie, w Górniczej dolinie stacjonuje wielka armia orków pod dowództwem potężnych, legendarnych smoków. Gdyby tego było mało, zniszczenie bariery spowodowało rozpanoszenie po całej wyspie Khorinis (albowiem tu odbywa się główna akcja gry) bandytów, zbirów, oprychów i wiele innego plugastwa. Jako przedstawiciele homo sapiens, domyślacie się, iż naszym głównym celem jest zlikwidowanie wyżej wymienionych i przywrócenie ładu na ziemi ;]. Tak też mamy uczynić, jednak sprawa nie przedstawia się prostoliniowo. Xardas mówi nam, iż do zrealizowania naszego celu musimy udać się wpierw do Palladynow zajmujących pobliskie miasto Khorinis a następnie otrzymać od ich dowódcy - Lorda Hagena- prastary artefakt w postaci medalionu o nazwie „Oko Innosa”. Oczywiście aby uzyskać ów medalion trzeba wkupić się w łaski przywódcy wykonując przeróżne misje i zadania. Nie pociąga to jednak za sobą obowiązku przystąpienia do podwładnych Hagena. Wolność wyboru w tej odsłonie gry nadal stoi na tym samym poziomie, co jest oczywiście wielkim plusem. Tak jak w Gothic I, możemy przystąpić do 3 gildii.

Gildie i ich rozmieszczenia
Khorinis- pierwsze, największe i jedyne miasto jakie dane nam jest poznać w świecie Gothic 2. Zamieszkują je zamożni mieszczanie, bogaci mieszkańcy górnego miasta (możemy porównać ich do naszej szlachty), strażnicy miejscy, rycerze i paladyni. Władzę w mieście sprawuje Lord Hagen. Podlegają mu wszyscy rycerze i paladyni. Przywódcą Strażników miejskich jest Lord Andre, który umożliwi nam wstąpienie w ich szeregi.
Majątek ziemski- miejsce w którym powrócą do nas wspomnienia z Gothic I. Zamieszkiwany jest przez Najemników, w których możemy rozpoznać dawnych kompanów z Nowego Obozu. Przywódcą jest Lee, którego również dane nam było poznać w jedynce. Po wykonaniu kilku misji możemy wstąpić w szeregi silnych i nieobliczalnych Najemników.
Klasztor Innosa- Największa świątynia Boga prawości na wyspie Khorinis. Zamieszkują go Nowicjusze, Magowie Ognia oraz Arcymagowie Ognia. Wszyscy gorliwi, cnotliwi i dobrotliwi wyznawcy Innosa. Magowie stanowią przykład wiary dla paladynów, gdy wkroczymy na ścieżkę magii, możemy spodziewać się wielkiego szacunku ze strony wszystkich mieszkańców Khorinis i nie tylko.

System walki, sterowanie oraz poprawki
Jeżeli chodzi o system walki i sterowanie, sprawa nie uległa znacznej zmianie. Twórcy nieznacznie ułatwili walkę, podnoszenie przedmiotów czy rozpoczęcie rozmowy z przykładowym NPC. Podczas gdy w Gothic I, by podnieść leżący samotnie miecz musieliśmy używać przycisku myszy i klawisza “w górę” tak teraz wystarczy jedno kliknięcie . Niby nic wielkiego, a jednak znacznie ułatwia rozgrywkę. Walka zmieniła się trochę bardziej. Jeżeli faworyzujemy ciężkie i potężne miecze dwuręczne, to ucząc się tej umiejętności automatycznie będziemy szkolić się w walce jednoręcznym orężem, co wymaga poświęcenia większej ilości punktów nauki.. Zmiany w broniach dystansowych ograniczyły się również tylko do kwestii nauki dwóch umiejętności (łuki i kusze) jednocześnie.
Przejdźmy do następnej części tematu jaką są “poprawki”. Piranha Bytes mimo wielu starań nie usunęła wszystkich bugów występujących w poprzedniej odsłonie gry. Nadal możemy liczyć na wtapianie się w części przyrody, lub przechodzenie przez zabite potwory. Grafika uległa znacznej zmianie. Budowle, skały czy postacie nie są już tak kanciaste, a sama flora dosłownie zachęca do całodziennych, nudnych i mozolnych spacerów.

Od strony technicznej
Nową odsłonę bestselleru RPG możemy oglądać dzięki znacznie ulepszonemu silnikowi z Gothic1. Wszyscy którzy grali w pierwszą odsłonę tej wiekopomnej gry, wiedzą na czym stoją i wcale nie jest to kiepski grunt . Podkład muzyczny nie zmienił składu, po raz kolejny będziemy mogli nacieszyć uszy przyjemnymi dźwiękami rodem ze średniowiecza

Plusy
Podsumowując. Fabuła nie straciła swojej świetności, nadal bardzo ciekawa i tajemnicza zachęci nas do wielogodzinnej rozgrywki na wyspie Khorinis. Rozwój postaci oraz system walki nie zmienił się nadto co zapewne ucieszy wielu fanów G1. Wolność wykonywania czynności bez zmian, jak pisałem wyżej jest to wielki + dla gry.

Minusy
Nadal mnóstwo bugów które uniemożliwiają dalsza rozgrywkę. System walki i sterowanie dla nowych użytkowników będą znacznym problemem. I kolejne potwierdzenie lekkiego lenistwa twórców...mianowicie brak zlikwidowania wielkiej ilości kodów uniemożliwiających pełną pociechę z gry.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.c800i.pun.pl www.tspol.pun.pl www.superskuter.pun.pl www.carex.pun.pl www.euroteammap.pun.pl